воскресенье, 20 декабря 2009 г.

8-րդ դասարան
Առարկան- գրականություն
Թեման- Վահան Տերյան - 10 ժամ
1.դաս - Վահան Տերյանի կյանքը, գրական դիմանկարը
Նպատակը` -Հեղինակի կյանքի և գործի մասին ընդհանուր տեղեկությունների իմացություն
Խնդիրները ` 1. Ուսումնասիրել Տերյանի մանկության և պատանեկության տարիները
2 . Պատմել ուսումնառության մասին
3. Բացահայտել Վ. Տերյան անհատի աշխարհայացքը և տեսակետը ` որպես
հասարակական և քաղաքական ակտիվ գործիչ
4. Կազմել գծապատկեր` ներկայացնելով բանաստեղծի բանաստեղծական շարքերը և դրանց մեջ մտնող բանաստեղծությունները
5. Վերլուծել նրա ապրած ժամանակաշրջանի անդրադարձը ապագա բանաստեղծի աշխարհայացի ձևավորման վրա

2. Դաս- Ստեղծագործության ընդհանուր բնութագիրը
Նպատակը – Սովորեցնել Վահան Տերյանի ստեղծագործության թեմաների բազմազա-
զանության և գաղափարական բովանդակության առանձնահատկությունները
Խնդիրները- 1.Ուսումնասիրել Տերյանի թողած գրական ժառանգությունը` որպես հայ
քնարերգության նոր և արժեքավոր էջ
2.Տեղեկացնել, թե ինչ են ասել մեծերը Տերյանի մասին
3.Բացատրել գրական բազմազան հոսանքների ազդեցությունը Տերյանի պոե-
զիայի վրա
4. Կարդալ և մեկնաբանել առաջին շրջանի երգերը` հեղափոխական երգերը
5. Կարդալ և վերլուծել թախծի և տառապանքի երգերը
6.Կարդալ և մեկնաբանել սիրո երգերը
7. Բացատրել հեղինակի տրամադրությունների արտահայտությունը նրա`
գարնան և վերադարձի երգերում
8. Մեկնաբանել հայրենիքի քաղաքական բախտի թեման Տերյանի պոեզիայում



3.դաս- <<Տխրություն>> բանաստեղծությունը
Նպատակը – Սովորեցնել մեկնաբանել և վերլուծել բանաստեղծությունը` պարզաբանելով սիմվոլիստիկական պատկերների ձևի ու բովանդակության³ÏáõÃÛան
ամբողջականությունը:
Խնդիրները- 1. Ներկայացնել անհատի տրամադրությունների դրսևորումները գունատ աղջը-
կա կերպարանքով
2.Բացատրել ոճական և լեզվական արտահայտչամիջոցների,
պատկերավորման միջոցների կիրառման նշանակությունը
3.Կատարել բառային աշխատանք`
4. Ընկալել քնարական հերոսի անձնական դրաման և մեկնաբանել դրա
գեղարվեստական արտացոլումը` օտագործելով նոր սովորած բառերն ու
պատկերավորման միջոցները





4.դաս- Գաղափար բանաստեղծության ենթատեսակների մասին
Նպատակը –Վահան Տերյանի բանաստեղծությունների կառուցվածքի և
հանգավորման միջոցով սովորեցնել բանաստեղծություն ենթատեսակները
Խնդիրները – 1.Սովորեցնել այն հիմնական առանձնահատկությունները, որոնք հատուկ են
տաղաչափությանը
2. Կարողանալ տարբերակել Վահան Տերյանի բանաստեղծական տան
կառուցման առանձնահատկությունները և տեսակները
3. Ամբողջացնել Տերյանի չափածո խոսքի դրսևորումները` ցույց տալով
ռիթմերը և հանգերը
4.Արժևորել Վ.Տերյանի տաղաչափության արվեստը` առաջնորդվելով սեփական
և համընդհանուր չափանիշներով




5.դաս.- <<Հրաժեշտի գազել>> բանաստեղծությունը
Նպատակը – Սովորեցնել Տերյանի հոգեբանական նրբավորումների դրսևորումները գազել
բանաստեղծական ձևի մեջ
Խնդիրները -1. Բացատրել գազելի ` որպես արևելյան պոեզիային հատուկ բանաստեղծական
ձևի առանձնահատկությունները
2.Ուսումնասիրել Տերյանի <<Հրաժեշտի գազել>> բանաստեղծության չափերը
և հանգավորումը
3.Կատարել բառային աշխատանք` բացատրելով Տերյանի պատկերավորման և
արտահայտչական միջոցների օգտագործման վարպետությունը
4.. Կարդալ բանաստեղծությունը և բացահայտել բանաստեղծության
քնարական հերոսի հոգեբանական նրբերանգները







6.դաս- <<Երկիր Նաիրի>> բանաստեղծական շարքը
Նպատակը- Սովորեցնել գնահատել և արժևորել Տերյանի` հայրենիքի բախտի մասին գրված
բանաստեղծական շարքի փիլիսոփայությունը
Խնդիրները -1. Պարզաբանել, թե ինչ ազդեցություն թողեցին քաղաքական դեպքերն ու
իրադարձությունները հայրենասեր բանաստեղծի գործունեության վրա
2. Ամբողջացնել հայրենիքի անցյալի , ներկայի և գալիքի մասին տերյանական
խոհերը
3. Բացատրել հայ մտավորականության հոգեկան խռովքի ու տագնապի դրսևորումները օտար ափերին դեգերող բանաստեղծի երգերում
4. Իմաստավորել Երկիր Նաիրիի կենսունակության փիլիսոփայությունը ըստ Տերյանի քնարերգության


7.դաս-Բանաստեղծությունների մեկնաբանությունը
Նպատակը -Մեկնաբանել և վերլուծել բանաստեղծությունների գաղափարական
բովանդակությունը
Խնդիրները`1.Կարդալ և մեկնաբանել <<Երանի նրան>> բանաստեղծությունը, ներկայացնել
բանաստեղծի խոր ցավը հայրենիքի արյունոտ ուղիների մասին
2. Կարդալ և մեկնաբանել <<Մի՞թե վերջին պոետն եմ ես>> բանաստեղծությունը
բացահայտելով հայրենիքի ապագայի անորոշությունը
3. Կարդալ <<Մի խառնեք մեզ ձեր վայրի>> բանաստեղծությունը և ներկայացնել
բանաստեղծի լավատեսական տրամադրությունները դեպի պայծառ ու
լուսավոր ապագան



8.դաս.- Երկիր Նաիրիի պատկերը համանուն շարքում
Նպատակը- Ամբողջացնել արյունաքամ ժողովրդի հոգու արտահայտությունը երկիր
Նաիրրի պատկերում
Խնդիրները- 1. Բացատրել հեղինակի ծանր հիասթափությունը հեղափոխության անկումից
հետո
2.Մեկնաբանել մեծ տառապանքի վիրավոր երազների արտահայտությունը
<<Երկիր Նաիրի>>շարքում
3.Սոցիալիստական հեղափոխության հետ կապված բանաստեղծի հույսերն ու
երազանքները


9.դաս.-Գործնական աշխատանք
Նպատակը- Խմբավորել և դասակարգել Վ. Տերյանի ստեղծագործությունները
Խնդիրները -1.Գծապատկերների միջոցով ներկայացնելով բանաստեղծական շարքերը,
նրանց մեջ մտնող բանաստեղծությունները
2. Որոշել և աղյուսակներով ներկայացնել նրա քնարերգության թեմաները և նշել
հիմնական առանձնահատկությունները
3. Կատարել հետազոտական ինքնուրույն աշխատանք`բացատրել հեղինակի
բանաստեղծությունների հնչունային կողմի և հանգավորման
դրսևորումները համապատասխան օրինակներով


10դաս.- Թեմատիկ գրավոր աշխատանք
Նպատակը- Թեստի միջոցով ստուգել աշակերտների գիտելիքները Վահան Տերյան թեմայից
Խնդիրները-1. Հարցերը ընդգրկեն ա/ կենսագրական տեղեկություններ
բ/ ստեղծագործությունները
գ/ Տերյանի արվեստը
2. Ընդգրկել նաև աշակերտների վերլուծական, դատողական եզրահան-
գումներ պարունակող հարցեր և առաջադրանքներ

Комментариев нет:

Отправить комментарий